Süt Dişi Çekimi

Süt dişleri 6. Aydan itibaren çıkmaya başlar ve yaklaşık 3 yaş civarında tamamlanmış olur. 6 yaşından itibaren de yerini kalıcı dişlere bırakmaya başlar.

Çocuklarda çürük oluşumu, daha hızlı ilerlemekte ve yetişkinlere göre daha fazla görülmektedir. Süt dişlerindeki mine tabakasının yetişkinlere göre daha fazla organik içeriği olduğu için, yapısı zayıftır. Çocuklar ilk diş hekimi ziyaretini gerçekleştirdiğinde kaygılıdır ve tedavi sırasında zorluk yaşayabilmektedir.

Çocuklarda çürük dişler tedavi edilmeyip daha da geç kalındığı zaman, dişler çekilmek zorunda kalınabilir. Erken dönemde çekilmek zorunda kalınan dişler sebebiyle kalıcı dişler sürdüğü zaman, çene gelişiminde bozukluk, dişlerde çapraşıklık gibi problemler ortaya çıkabilir. Çekilmek zorunda kalınan süt dişinden sonra, çocukta çene gelişiminin doğru ilerlemesi için mutlaka koruyucu tedaviler uygulanmalıdır.

Tedavi süreci nasıldır?

Amputasyon tedavisi, süt azı dişlerinde ve kalıcı birinci büyük azı dişlerinde uygulanır. Tedaviye dişler uyuşturularak başlanır. Tamamen uyuşma sağlandıktan sonra, dişin çürük kısımları ve etkilenen sinir dokusu temizlenir. Dişin köklerindeki sinir ve damarlara dokunulmaz. Diş tamamen temizlendikten sonra, özel ilaçlar enjekte edilir ve dişin dolgusu yapılır.