Flap Operasyonu

Flap operasyonu, kemik yıkımının ilerlediği durumlarda, diş eti altındaki kemiğe doğrudan müdahale edebilmek ve oluşmuş cepleri elimine etmek amacıyla uygulanır.

Diş eti cepleri; temizlenmesi mümkün olmayan ve zararlı bakterilerin ürediği, diş eti hattının altında yer alan ve diş eti dokusunun dişten ayrılmaya başladığı bölgelerdir. Tedavi edilmediği takdirde, bu bölgelerdeki bakteriler enflamasyona sebep olur ve hassasiyet, kanama, ağrı, kemik dokusunun zarar görmesi gibi durumlar ortaya çıkabilir. Flap operasyonunun amacı, diş etlerinde oluşan cepleri yok etmek ve iltihap yüzünden kayba uğramış olan periodontal bağları ve kemik dokusunu restore etmektir.

Flap operasyonu nasıl yapılır?

Flap operasyonu genellikle lokal anestezi altında yapılır. Operasyon yapılırken diş eti dokusu kaldırılır, cepler elimine edilir, kemik düzensizlikleri giderilir, gerekli ise uygun biyomateryaller ile kemikte oluşmuş kayıplar giderilir. Enfekte dokular temizlendikten ve kemik kayıpları giderildikten sonra diş eti tekrar kapatılır.

Flap operasyonu sonrası nelere dikkat edilmelidir?

Flap operasyonundan sonra hastanın iyileşmesi 1-2 hafta sürecektir. Flap operasyonundan sonra 10 gün kadar diş etlerinde kızarıklık, hassasiyet ve şişkinlik gibi durumlar görülebilir. Bu şikayetleri azaltmak için hekimin yazdığı ilaçlar düzenli olarak kullanılmalı ve sert, sıcak, soğuk gıdalardan kaçınılmalıdır. Yine bu dönemde sigara ve alkol tüketilmemelidir.