Diş Eti Apsesi Tedavisi

Diş Eti Apsesi Tedavisi Nedir?

Diş eti apsesi, diş etlerinde oluşan bakteriyel bir enfeksiyonun yarattığı irin birikintisidir. Dişteki arayüz çürüğünden, ağız içi hijyenin yeterli olmaması gibi sebeplere bağlı olarak gelişebilir. Gingivitis denilen diş eti iltihapları, yetişkinlerde diş kaybının başlıca nedenlerinden biridir. Diş eti iltihabı ilerlediğinde konuşma, çiğneme, yemek yemede güçlük çekilebilir. Erken fark edildiğinde, düzenli diş fırçalama ve diş ipi kullanımı ile kısa sürede iyileşir. Fakat ağız bakımına dikkat edilmediğinde hastalık ilerleyerek diş kayıplarına kadar gidebilir.

Diş eti çekilmesi Diş etlerinde kanama Diş etlerinde kızarıklık, hassasiyet, şişlik. Konuşma ve çiğneme sırasında ağrı Sıcak, soğuğa karşı hassasiyet Ağız kokusu

Diş eti apsesinin en büyük nedeni, diş ile diş eti arasındaki boşluğa yerleşen yemek artıklarının ağız bakımının yetersiz olmasına bağlı olarak, zamanla diş taşına dönüşerek diş etinde iltihap oluşturmasıdır. Kontrol edilmediği durumlarda diş eti çekilmesine neden olabilir. Bunun dışında diş eti apsesine neden olan durumlar; Diyabet Sigara kullanımı Dişlerdeki yapısal bozukluklar Gebelik Kırık dolgular

Diş eti apsesi türleri ikiye ayrılır. Genellikle diş eti plağına bağlı olarak oluşan gingivitis ilk grubu oluşturur. Diğer grup apselere ise herhangi bir bakteri, mantar veya virüs neden olur. Allerjik reaksiyonlar, takma dişlere bağlı olarak gelişen iltihap türleri bu grupta yer alır.

Hastalığın erken teşhisi, tedavinin başarısını büyük oranda arttırır. Diş taşı temizliği, tedavinin en önemli işlemidir. Diş taşı temizliği ile dişlerdeki taşlar temizlenir ve bu işlem iyileşmeyi hızlandırdığı gibi, hastalığın yeniden oluşma ihtimalini de azaltır. Hekim tarafından yapılan diş taşı temizliğinden sonra, hastalara doğru diş ve ağız bakım tekniği öğretilmelidir. Hastalar bu doğrultuda, dişlerini düzenli ve uygun tekniklerle fırçalamalı, diş ipi ve gargara gibi yardımcı yöntemleri de düzenli uygulamalıdır.