20 Yaş Diş Çekimi

20 yaş dişleri, çenenin en arkasında yer alan üçüncü büyük azı dişleridir. Ağızda en son çıkan kalıcı dişlerdir. 17-25 yaşları arasında çıkar. Bazı insanlarda hiç çıkmayabilir. 20 yaş dişleri ağız içinde düzgün bir şekilde sıralandığında herhangi bir sorun olmaz. Fakat genellikle tam olarak sürmezler ve yanlış hizalanırlar. Bu sebeple de ağrıya ve enfeksiyona neden olabilirler. Böyle durumlarda 20 yaş dişlerinin çekilmesi gerekmektedir.

En arkada yer aldıklarından bakımı daha zordur. Yetersiz bakıma bağlı olarak kolayca çürürler ve bu durumda çekilmeleri gerekir. Yer darlığı sebebiyle tam olarak çıkamadığı durumlarda enfeksiyona neden olabilirler ve çekilmelidir. Çenede darlık olduğu olduğunda, çıkarken öndeki dişleri sıkıştırabilir ve çapraşıklığa neden olabilirler.

20 yaş dişlerinin çekilmesi gerekiyorsa, mümkün olduğunca genç yaşlarda çekilmesi daha uygundur. Diş kökleri tam gelişmediği ve çevresindeki kemik dokusu yumuşak olduğu için çıkarılması daha kolaydır. İlerleyen yaşlarda hem çekilmesi daha zordur hem de iyileşmesi daha uzun sürer.

Normal çekim yapılan 20 yaş dişlerinde standart diş çekimi sonrası uygulanır. Gömülü olan dişlerin çekimi için cerrahi prosedür uygulanır ve iyileşmesi biraz daha uzun sürer.

Tüm Tedavileri Keşfet